WhatsApp’ta reklam dönemi başlıyor

WhatsApp, Reklam Gösterimine Başladı

Dünyanın en popüler anlık mesajlaşma uygulamalarından biri olan WhatsApp, reklamlara yönelik adım atmaya başladı. Meta’nın gelir modeli doğrultusunda geliştirilen bu özellik, uygulamanın beta sürümünde test edilmeye başlandı. Kullanıcı deneyimi açısından bazı endişelere yol açabilen bu gelişme, geniş çapta tepkilere neden oldu.

Merve Kapan’ın aktardığına göre, Android için yayınlanan 2.25.21.11 kodlu beta sürümünde, “Güncellemeler” sekmesinde reklam içeriklerinin görülmeye başlandığı bildirildi. Bu yeni reklam formatları şunlardır:

  • Durum Reklamları: Kullanıcıların durum paylaşımları arasında sponsorlu reklamlar görüntülenecek. Reklamlar hızlı bir şekilde geçilebilecek ve isteyen kullanıcılar reklamverenleri engelleyebilecek.
  • Tanıtılan Kanallar: Markalar ve içerik oluşturucuları, kendi kanallarını tanıtmak için ücretli reklamlar verebilecek. Bu kanallar, keşfet bölümünde “sponsorlu” etiketiyle sunulacak.

WhatsApp, kullanıcıların gizlilik endişelerini gidermek için bazı güvenlik önlemleri aldığını belirtti. Reklamların yalnızca “Güncellemeler” sekmesinde gösterileceği ve özel sohbetlerin, grup konuşmalarının, aramaların ve toplulukların reklamlardan etkilenmeyeceği vurgulandı. Bu alanlar, uçtan uca şifreleme ile korunmaya devam edecek.

Yeni sistemin, reklamlar üzerinde daha fazla kontrol imkanı sağladığı belirtildi.

“Etkinlik Raporu” adlı yeni özellikle kullanıcılar aşağıdakileri yapabilecek:

  • Gördükleri reklamları listeleyebilecek,
  • İstemedikleri reklamları engelleyebilecek,
  • Bu engellemeleri dilerlerse kaldırabilecek,
  • Reklam geçmişini ZIP dosyası olarak indirebilecek.

WhatsApp, reklamların kullanıcıya gösterilme kriterlerini de açıkladı. Buna göre; konum bilgisi (ülke/şehir), uygulamada seçilen dil, takip edilen kanallar ve etkileşim geçmişi gibi veriler kullanılacak. Ayrıca, kişisel mesaj içeriklerinin hiçbir şekilde reklam hedeflemesinde kullanılmayacağı net bir şekilde ifade edildi.

Söz konusu reklam özellikleri şu anda sınırlı sayıda beta kullanıcısı tarafından test ediliyor. WhatsApp, geri bildirimleri toplamayı ve düzenlemeleri yapmayı planlayarak bu sistemi tüm kullanıcılara sunmayı hedefliyor.

Related Posts

YouTube Music için cihazlar arasında geçiş yapma imkanı sunuldu

YouTube Music, cihazlar arasında geçiş yapmaya imkan sağlayan bir güncelleme yapıldı.

Yerli ve milli sosyal medya platformu ‘Biz Yaptık’ mottosuyla yayında: Buluşma yerimiz NEXT TEKNOFEST

T3 Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Selçuk Bayraktar, yerli ve milli imkanlarla, TEKNOFEST girişimcisi gençler tarafından geliştirilen sosyal medya platformu NEXT TEKNOFEST SOSYAL’in genel kullanıma açıldığını duyurdu. ‘Sosyal Medyadaki Buluşma Yerimiz’ ve ‘Biz Yaptık’ mottosuyla duyurulan uygulamaya profil oluşturabilirsiniz.

İkinci el otomobil satıcıları bayram etti

Sıfır otomobil fiyatları hızla yükselirken, ikinci el araç piyasasında şaşırtıcı bir hareketlilik yaşanıyor. Bayram tatilleriyle birleşen ekonomik belirsizlik, alıcıları doğrudan ikinci el piyasasına yönlendirdi. Artan talep, satıcıların yüzünü güldürürken, satış rakamları da son yılların en yüksek seviyelerine ulaştı.

Toprağından oksijen üretildi! Ay’da kalıcı yaşam için büyük adım

Ay’da yaşam uzun zamandır insanlık için bir rüya gibi görülüyor. Son yapılan araştırma ile kalıcı yaşamı mümkün kılabilecek bir gelişme yaşandı. Bilim insanları Ay toprağından oksijen üretmeyi başardı.

WhatsApp’ta yeni dönem: Tek tıkla özetleyecek

WhatsApp yeni özellik için düğmeye bastı. Uygulamayı kolaylaştırması beklenen özellik yapay zeka destekli olarak çalışacak.

Ay’da yaşam umudu: Toprağı “sıkıp” oksijen çıkaracaklar

Bilim insanları, Ay’daki topraktan su çıkarıp bunu oksijen ve kimyasal yakıt üretmek için kullanabilen bir teknoloji geliştirdiklerini açıkladı.